środa, 5 września 2012

Pęczak i jabłko z dynią duszone w miodzie


Jesień. W sklepach i na straganach królują warzywa. Ostatnia moja wyprawa skończyła się na kupnie ukochanej dyni. Jakie było moje zdziwienie, kiedy po rozkrojeniu miąższ okazał się żółty. Dotychczas spotykałam się tylko z pomarańczową wersją. Okazało się, że jest to dynia melonowa. Smakiem nie różni się od swej dobrze mi znanej pomarańczowej siostry. 
A, co zrobić z tego warzywa? Makaron, placki, chrupiącą granolę. Możliwości podania jest wiele. Dzisiaj prezentuje wam wersję słodką. U mnie gościła już po raz trzeci na śniadanie. Jest po prostu pyszna. Ja jem z pęczakiem, ale myślę, że każda kasza się tutaj sprawdzi. 



Pęczak  i jabłko z dynią duszone w miodzie
60g kaszy pęczak
200g dyni
jabłko
1 łyżeczka oleju kokosowego (lub masła)
100ml wody
łyżeczka miodu
cynamon/opcjonalnie

Pęczak gotujemy.
Jabłko i dynie kroimy w kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz. Chwilę smażymy cały czas mieszając. W ciepłej wodzie rozprowadzamy miód. Miodową mieszanką wlewamy do potrawy. Dusimy do miękkości dyni na małym ogniu.
Posypujemy cynamonem.

Dyniowe przysmaki

6 komentarzy:

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...