poniedziałek, 13 października 2014

Cynamonowe ciastka maślane

Jestem, żyję. Chociaż czasu wciąż mi brakuje, a aparat często leży na górnej półce szafki, ja wciąż jestem. I chociaż moje żywienie jest teraz dosyć nudne bo żyję na płatkach owsianych, jajkach, warzywach, kurczaku i nabiale postaram się być częściej. I podzielę się też z wami moją dietą, dietą sportowca amatora.
Dzisiaj coś niedietetycznego. Ale jakiego pysznego. Przed treningiem można sobie pozwolić na małe co nieco.


Cynamonowe ciastka maślane 
200g mąki
125g masła
100g cukru
2 żółtka
1 łyżka cynamonu
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodając po jednym żółtku.  Mąkę wymieszać z solą, proszkiem i cynamonem. Zmiksować wszystkie produktu. Z ciasta formować kulki, delikatnie je spłaszczać i układać na blaszce <nie za blisko siebie, bo będą rosły>.
Piec 12min w 180stopniach, studzić na kratce, uważając przy wyjmowaniu ponieważ ciastka będą miękkie. Po wystudzeniu twardnieją.
Smacznego


6 komentarzy:

  1. Mmm, musiały pachnieć obłędnie :)
    A jaki sport uprawiasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bieganie długodystansowe
      +cycling/siłownia dla poprawy kondycji, wzmocnienia

      Usuń
  2. powiem Ci tak: wiedziałaś jak wywołać u mnie wielką ochotę na te ciastka.. ten kolor, tyle cynamonu <3
    aaahhh.. jadłabym :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie. Chyba polecę wypróbować ten przepis, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne ciacha, a ponieważ szukam inspiracji ciasteczkowej - przepis sobie skradnę.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...