poniedziałek, 10 czerwca 2013

English muffins - pełnoziarniste

Leniwy poranek. Zapach drożdży. Małe bułeczki.
Zjesz je na słodko czy na wytrwanie?
Już od dawna planowałam je zrobić. Razem z Sylwią po raz kolejny gotujemy razem. Nasze wcześniejsze poczynania.
Rabarbarowy Cobbler
Pralinowe Awokado
Bułeczki są przepyszne, małe drożdżówki. Ale nie musimy czekać, aż upieką się w piekarniku. Patelnia, kilka minut i już możemy zajadać się naszymi domowymi English Muffinami.


English muffins
1/2 szkl mąki pszennej
1/2 szkl mąki pszennej pełnoziarnistej
1/3 szkl ciepłego mleka
1 łyżka masła roztopionego
1 łyżeczka cukru brązowego
15g świeżych drożdży
szczypta soli

Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku z cukrem i łyżką mąki. Odstawiamy na 10minut.
Do miski przesiewamy mąki. Dodajemy roztwór drożdży, roztopione masła i sól. Zagniatamy ciasto.
Odstawiamy na 45minut do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto zagniatamy jeszcze raz przez około minutę. Formujemy małe bułeczki, obsypujemy mąką i zostawiamy do wyrośnięcia na 15minut.
Placuszki smażymy po 2-3minuty z każdej strony na rozgrzanym teflonie (moc kuchenki nie może być za duża, bo spalimy z zewnątrz bułeczki)
Studzimy na kratce.
Smacznego

19 komentarzy:

  1. Już od dawna się za nie zabierałam, muszę w końcu wypróbować!
    Świetne rzeczy powstają jak gotujecie razem z Sylwią ;)
    Pralinowe awokado też kiedyś na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Popatrz, popatrz, muffinki z patelni? Nie wpadłabym.
    A wyglądają super!
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. strasznie mnie ciekawią te bułeczki z patelni, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale kusicie z Sylwią :D
    Cuda gotujecie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanko: ile sztuk wyszło z podanego wyżej przepisu? :)) bo chciałabym zrobić dla siebie i dla mamy - 2 takie porcje po 6 muffinek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hmm zaciekawił mnie ten przepis nie powiem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie na słodko! :D
    Zgadzam się z Katie, kusicie strasznie :>

    OdpowiedzUsuń
  8. ty zawsze robisz takie pyszności *_*

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm angielskie wypieki, jak ja uwielbiam tą kuchnie ;) pysznie wyglądają te muffiny ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm, masełko się rozpuszcza!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm robiłam takie kiedyś, na pewno do powtórzenia bo u Ciebie wyglądają obłędnie !

    OdpowiedzUsuń
  12. też od dawna chciałam je zrobić, chyba najwyższy czas... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również zabieram się do ich wykonania! Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. KOCHAM JE! Kochane, dobre, urocze, słodkie, a do tego ANGIELSKIE puchatki :)
    A pełnoziarniste wyglądają nawet lepiej niż pszenne! Muszę je niedługo w końcu zrobić. Ja zawsze mam dylemat czy wolę je zjeść na słono czy na słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Co tak późno pościk dodany?! A ja czekam i czekam na wydanie bułeczek w Twoim wydaniu!

    OdpowiedzUsuń
  16. hehe robiłam takie już wiele lat temu, nawet nie wiedziałam ,że takie bułki mają swoją nazwę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. hmmm ciekawe! będę musiała kiedyś spróbować koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...