środa, 24 kwietnia 2013

Tarta z pieczarkami

W końcu zabrałam się za porządki na blogu. Poprawiam etykiety, uzupełniam strony bo trochę to zaniedbałam. A w końcu jest wiosna.
Ostatnio zaopatrzyłam się w mini-formę na tartę. Akurat na porcję dla 1 osoby. Jest to bardzo wygodne kiedy gotuję tylko dla siebie na studiach.
Na pierwszy ogień poszła tarta drożdżowa z pieczarkami. Miałam ochotę na coś lekkiego.
Już miałam robić spód z tej dietetycznej tarty kiedy w lodówce znalazłam opakowanie drożdży.
A, przecież tarta to nie tylko ciasto kruche i francuskie. Drożdżowe też się wlicza.
Wyszło pysznie. Lekko i smacznie.
W wirtualnej kuchni gotowałam z Mirabelką, MopsikiemMartynosiąLejdi, Bartoldzikiem, SiankooŚliwką. 




Tarta z pieczarkami  /12cm średnica/  / 30cm średnica/
mąka pszenna  60g  /  200g
masło 15g  /   60g
drożdże  10g  /   30g
cukier  3g  /  10g
sól 
woda
żółtko   1sztuka  /  2sztuki
pieczarki  100g  /  500g
jajka  1białko  /  2 jajka
jogurt naturalny  60g  /  250g
sól/ pieprz
ser żółty 10g  /  50g

Z cukru, wody, łyżeczki mąki i drożdży zrobić rozczyn. Zostawić na 10min.
Przesiać mąkę, dodać żółtko, sól, rozczyn i roztopione masło i zagnieść ciasto. Odstawić na 20min.
Formę na tartę wysmarować masłem, ciasto rozwałkować i wygnieść nim formę. Odstawić do lodówki.
Pieczarki obsmażyć. Jajka rozbełtać z jogurtem i przyprawami. Na ciasto wyłożyć pieczarki, zalać jogurtem i obłożyć serem.
Zapiekać 25min w 180stopniach.

16 komentarzy:

  1. Jak do tej pory jadłam tylko na kruchym. I to był błąd, bo z tego co widzę to na drożdżowym równie dobrze wychodzi.
    Bardzo mi się podoba taka mini-forma :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zainspirowałaś mnie do upieczenia wytrawnej drożdżówki :) pozdrawiam i kłaniam się nisko - pierwszy raz tu goszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę sobie sprawić takie formy do tartaletek. Robiłam kiedyś spód drożdżowy do tarty - był pyszny, a w połączeniu z pieczarkami to pewnie już w ogóle nieziemsko smakuje. Poproszę Cię jeszcze o uzupełnienie wpisu o banerek akcji lub link do zaproszenia z mojego bloga wówczas będę mogła zaakceptować ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, chcę taką formę, muszę ją mieć! :) Gdzie kupiłaś?
    A na taką tartę mam ochotę ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Siaśka, śliczna tarta :))) z pieczarkami jeszcze nie jadłam, ale na pewno jest przepyszna :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarta na drożdżowym brzmi fantastycznie. Koniecznie muszę spróbować. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm pieczarkowa, wygląda przepysznie *-*

    OdpowiedzUsuń
  8. ślicznie się prezentuje w takiej małej foremce i bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoja tarta wyglada bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajna taka mała forma :)

    uwielbiam pieczarki :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł na drożdżowy spód, tarta wygląda pysznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja nigdy tarty nie jadłam!. Skandal^^.

    OdpowiedzUsuń
  13. Łał, jaka oryginalna ! Musi być pyszna :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...