niedziela, 26 sierpnia 2012

Harataniec


Popołudniowa kawa = pyszne ciasto...
Ciągle szukam nowych przepisów. Łączę ulubione składniki.
Tym razem kruche ciasto, powidła, rozpływający się ser i pianka.
Ciasto znika w zastraszającym tempie. Bardzo polecam. Jedno z lepszych ciast jakie ostatnio jadłam, prawie tak dobre jak sernikobrownie. Pieczone z mamą która zagniatała ciasto.



Ciasto:
3szkl mąki
1 kostka margaryny
1/2szkl cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 żółtka
2 łyżki kakao

Mąkę z margaryną posiekać nożem. Dodać cukier, proszek i żółtka i zarobić. Ciasto podzielić na 3 części, do dwóch dodać kakao, a jedno zostawić białe. Schłodzić w lodówce

Ser:
1/2kg sera
100g margaryny
4 żółtka
1szkl cukru pudru
1/2 budyniu śmietankowego

Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać żółtka ciągle ucierająć. Dodać resztę składników i wymieszać.

Piana:
4białka
2 łyżki cukru
1/2 kiślu
Białka ubić z cukrem i dodać kisiel.

+ słoiczek powideł śliwkowych

Ciastem białym wykładamy blaszkę. Smarujemy powidłami. Palcami rwiemy ciasto ciemne, na to ser, pianę i ostatnią część ciemnego ciasta  (rwiemy palcami lub trzemy na tarce)
Pieczemy 1h w 170stopniach na termoobiegu.

23 komentarze:

  1. prezentuje się świetnie, takie łaciate :) musi być pyszne! i jeszcze robione w towarzystwie mamy :)
    do kawy idealne, rzeczywiście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakie mam uzyc powidla i ile oraz jaki kisiel

      Usuń
    2. powidła są chyba tylko śliwkowe :D
      ja cały słoiczek zużyłam :P
      kisiel dowolny

      Usuń
  2. Przypomniałaś mi, że mam upiec sernikobrownie:-). Nie dziwię się, że szybko zniknęło, bo wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda tylko, że pianę tak słabo widać. Na żywo jakoś bardziej mi się podobała.
    Oj mamy w domu problem z pieczeniem, bo i ja i mama lubimy :D
    Amy piecz sernikobrownie!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale wspaniałe ciacho! kakaowe ciasto + sernik w jednym to chyba najlepsze co może być :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaaa, kradnę kawałeczek! Genialna nazwa dla ciasta :>

    OdpowiedzUsuń
  6. aaaa! jakie śliczne, pyszne ciasto ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że jego fanem od razu stałby się mój brat. Zapisuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  8. baaardzo smakowicie wygląda =) chętnie bym posmakowała =)

    OdpowiedzUsuń
  9. skojarzył mi się z kudłatym sernikiem, ale tu jeszcze jest ta pianka :D na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajne ciasto ;) może kiedyś wypróbuję ;d kusi wyglądem i składnikami ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Co za pyszne ciasto :) Chyba takiego nigdy nie jadłam! Wpraszam się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. problem w tym, że już nie ma :D Ale skoro przyjeżdżasz to upiekę następne :D

      Usuń
  12. Świetny, taki prosty a jak okazały:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli podobne do sernikobrownie to na pewno cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie cudo, to coś dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jadłam takie, ale nie miało takiej genialnej nazwy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy mozna uzycz sera z wiaderka ? Czy musi byc twarog w kostkach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sernik wyjdzie oczywiście smaczniejszy na mielonym serze, ale wiaderkowego też można użyć. jednak radziłabym kupić bardzo gęsty

      Usuń
  17. pyszne ciasto,polecam ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...