sobota, 28 kwietnia 2012

Drożdżowe z jabłkami



Kocham drożdżowe wypieki. Mięciutkie i słodkie... z jabłkiem i cynamonem... ahhhh... To ciasto smakuje jak drożdżówka, taka jak można kupić w każdym szkolnym sklepiku czy cukierni. Podbija serduszka i znika w oka mgnieniu. 

Ciasto drożdżowe z jabłkami
500 g mąki pszennej
50 g drożdży+1 łyżka cukru

1 jajko
 
3 żółtka
1 szkl mleka

5 łyżek masła 

1 łyżka oliwy

1/2 szkl cukru

szczypta soli
5 jabłek
cynamon

Masło topimy i dodajemy olwię. Mleko podgrzewamy. Jajka ubijamy z cukrem, a drożdże rozcieramy z jedną łyżką cukru. Mąkę przesiewamy do miski i delikatnie dodajemy wszystkie składniki i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia.
Jabłka obieramy i kroimy w talarki.
Ciasto wykładamy w formie. Układamy na nim jabłka, posypujemy cynamonem i opcjonalnie rodzynkami i żurawiną. 
Odstawiamy na 30minut do wyrośnięcia.
Pieczemy w temp. 170stopni przez 40minut.
Smacznego 


 

15 komentarzy:

  1. uwielbiam takie ciasta, nie są skomplikowane a nie jedno serce podbiją; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się połączenie jabłek i żurawiny:-).
    Nie dziwię się, że ciacho szybko znika, bo wygląda pysznie. I zapewne tak smakuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, muszę namówić mamę na takie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Alez mi narobilas chetki na drozdzowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia:) Śliczne Wy! obłędne ciacho

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekłam takie samo tylko bez wyrabiania. Moja mama była zachwycona :D Zniknęło w jeden dzień. Mi bardziej wyrosło, ale moze miałam inną formę

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam wszelkie ciasta drożdżowe! mogę kawałek, czy już nie ma? pewnie nie i sama muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chodzi za mną od dłuższego czasu. :) Te ze sklepiku szkolnego przestały mi już smakować, natomiast z najlepszej cukierni... zawsze! No, nie mówiąc już o domowym.. ;)
    Bardzo fajne ciacho. I sukienka ładna. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Domowe drożdżówki zrobione od serca są zdecydowanie najsmaczniejsze :) I rzeczywiście, jak pisze Sue bardzo ładną masz sukienkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. idealne do popołudniowej kawy! O majowym pikniku nie wspomnę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszą być przepyszne, działają na wyobraźnię drożdżówkoholików :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...