niedziela, 30 marca 2014

Tahini

Ostatnio zajada się domowym hummusem. A, jeśli hummus to potrzebujemy tahini.
Można kupić w sklepie, ale taniej wyjdzie nam zrobienie go samemu.
Potrzebujemy tylko sezamu i dobrego blendera. Cóż ja jeden spaliłam w czasie produkcji, więc przed produkcją radzę upewnić się gdzie w mieszkaniu są bezpieczniki i jak włączyć je kiedy cała kuchnia zostanie bez prądu.


Tahini
200g sezamu
2 łyżki oleju

Sezam podprażamy na suchej patelni. U mnie tahina jest ciemna gdyż dłużej potrzymałam na patelni.
Sezam zblendować z olejem.
Gotową pastę możemy przechowywać w szklanym słoiczku do 3 miesięcy.

7 komentarzy:

  1. Jakaś ciemna! Myślałam, że dodałaś kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja chciałam powiedzieć, że w przeciwieństwie do masła orzechowego nie niszczy tak sprzętu. No cóź.. widać ja już po prostu nauczona doświadczeniem z tym bardziej uważałam ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój blender raczej nie poradzi z tym sobie, ale mogę sobie pomarzyć o tym ,że smakuje taki krem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. *spogląda nadal podejrzliwie*

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi kiedyś wyszła z tego a'la chałwa.. Nie wiem co źle zrobiłam :D Ale Twoja smacznie wygląda. Może zrobię drugie podejście, bo sklepowe drogie..

    OdpowiedzUsuń
  6. Hahahahahhahahhaha Ty i Twoje dobre intencje <3 = spalony blender i bezpieczniki ^^

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...