wtorek, 7 stycznia 2014

Klasycznie - Murzynek

Wypiek który na moim stole gości od dziecka. Na pewno nie tylko na moim.
Rano ze szklanką mleka, po południu z filiżanką kawy czy po prostu złapany w międzyczasie dla zabicia małego głoda.
Uwielbiany i niezawodny.


Murzynek
4 jajka
200g masła
1 3/4 szklanki mąki
1 1/2 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenie
3 łyżki kakao
1/3 szklanki wody
szczypta soli


+ czekolada do polania

Masło rozpuścić w rondelku, dodać cukier, kakao i wodę. Mieszając zagotować i odstawić do wystudzenia. Białka ubić na sztywną pianę.
Żółtka zmiksować z czekoladową masą, mąkę i proszek wymieszać i przesiać do masy. Miksować do połączenia składników. 
Drewnianą szpatułką dodawać porcjami białko i delikatnie mieszać.
Piec w nagrzanym piekarniku 50min w 180stopniach.

6 komentarzy:

  1. Masz racje smak dzieciństwa :D U mnie robi sie z innych proporcji ale tez na 4 jajach... no ale murzynek to murzynek ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Spora część z nas kojarzy Murzynka z dzieciństwa lat '90, wcześniejszych lub późniejszych:) Smak mi się zmienił, teraz to ciasto nie smakuje mi zupełnie, czego nie jestem w stanie objąć swoim niewielkim rozumkiem^:)

    OdpowiedzUsuń
  3. murzynek to jeden z najlepszych smaków dzieciństwa jeśli chodzi o ciasta :) wyjadany ciepły, prosto z formy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. NIGDY nie jadłam murzynka. Aż ciężko w to uwierzyć :D w moim domu tradycją były szarlotki, serniki i torty. Chyba czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja daje 200gram jogurtu naturalnego zamiast masla i 3 jajka. Wychodzi znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...