wtorek, 7 maja 2013

Kluski śląskie

Uwielbiam kopytka. Ale ostatnio naszła mnie ochota na kluski śląskie. Takie z dziurką. Myślałam, że różnią się tylko kształtem, ale wg mojej mamy do klusek śląskich dodaje się mąkę ziemniaczaną i pszenną, a do kopytek tylko tą drugą.
Poznałam też sposób przygotowania klusek, żeby wyszły idealne.
U mnie je się kluski z sosem. A u was? Jeśli jakimś cudem zostanie mi kilka następnego dnia to zjadam na śniadanie z stopionym masłem i cukrem.


Kluski śląskie
2kg ziemniaków
2 jajka
mąka pszenna
mąka ziemniaczana

Ugotowane ziemniaki rozgnieść i przełożyć do miski. Ugnieść w misce i podzielić na 4 części, jedną wyjąć z miski, puste miejsce uzupełnić mąką pszenną. Wyciągnąć drugą ćwiartkę i zasypać miejsce mąką ziemniaczaną. Dodać jajka i zagnieść dokładnie ciasto. Formować kulki z dziurką na środku.
Kluski gotować w osolonym wrzątku ok 4min od wypłynięcia na powierzchnię.
Podawać z ulubionym sosem lub cukrem.

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam je! U mnie jada się z sosem i mięskiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak koniecznie muszą być podane tak jak u Ciebie z sosem i mięchem ;) uwielbiam je ale sama się boje zrobić, bo już kilka razy zdarzyło się że jadłam gdzieś i były takie gumowe.. i wydaje mi się że mi tez takie wyjdą ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One właśnie mają być takie gumowate! W tym cały ich urok:)))

      Usuń
  3. Uwielbiam! Najlepsze zaraz po kopytkach :>

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam je w poniedziałek ,też z sosem - są takie pyszne , pulchniutkie , jak gąbeczki jak to moja mama mawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiałam takie obiady jak byłam na śląsku<3 :D

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas zawsze tylko z mąką ziemniaczaną :) Uwielbiam takie obiady.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...