środa, 20 marca 2013

Ulubiony jabłecznik. Kruchy jabłecznik z pianką

Jest z nami od lat. Robi go babcia, robi go mama i robię go ja.
Każde święta, każda impreza.
Popołudniowa kawa.

 Kruchy jabłecznik z pianką
3 szklanki mąki
1 margaryna
5 żółtek
proszek do pieczenie (1 czubata łyżeczka)

1kg jabłek

5 białek
1 szklanka cukry
2 czerwone kisiele

Zagniatamy szybko kruche ciasto. Dzielimy na 3 części. I wkładamy do zamrażarki.
Jabłka ścieramy na tarce i odsączamy z nadmiaru soku.
Białka ubijamy pod koniec dodajemy cukier i kisiel.
Jedną część ciasta rozwałkowujemy i wykładamy nią blaszkę. Na to nakładamy jabłka. Kolejne ciasto ścieramy na tarce i posypujemy. Nakładamy pianę z białek i ścieramy ostatnią część ciasta.
Piec 60min w 180stopniach. 

15 komentarzy:

  1. Wygląda wyśmienicie :) ale bym zjadła takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem chora na punkcie szarlotek wszystkich jakie tylko istnieja na świecie;) taką z różową pianką uwielbiam wprost:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny jabłecznik :))) fajna różowa pianka :)
    Dziękuję za dodanie wpisu do akcji "Zimowe Jabłuszka", mam tylko małą prośbę, wstaw banerek jeszcze raz, bo wyskoczył Ci tylko kod.
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  4. Poproszę na wynos hahaha :D

    OdpowiedzUsuń
  5. jabłecznik - no jasne ,ze pychotka !! świetny przepis u ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzieki babci to moje naj ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  7. różowa pianka świetnie się prezentuje na jabłeczniku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piankowy najlepszy, tutaj się zgadzam! :) Ja zawsze robiłam tylko pianę z białek, muszę spróbować takiej "egzotycznej", różowej.

    OdpowiedzUsuń
  9. dlaczego ciasto kruche nie chciało mi się zagnieść ? musiałam dodawać śmietany....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto drożdżowe ma to do siebie, że bardzo trudno się je zagniata i trzeba być cierpliwym, gdyż margaryna topi się pod wpływem ciepła rąk i w tedy skleja mąkę

      Usuń
  10. właśnie zrobiłam i wstawiłam do piekarnika :) czekam:)mniam mniam ....:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie wstawiłam ślicznotkę do pieca hahaha;)

    OdpowiedzUsuń
  12. juz się piecze ;) zmodyfikowałam trochę przepis i dodałm cukier do ciasta oraz ciut do jabłek bo wydawało mi się ono mało słodkie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. też takie piekę, jest szybkie, pyszne a do tego nadaje się do innych owoców. Najbardziej lubię z czerwoną porzeczką i agrestem ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...