czwartek, 14 marca 2013

Pieczone bataty



Oglądaliście kiedyś "Świat według Ludwiczka"?
U mnie w domu jest to ulubiona bajka. Mamy wszystkie odcinki i często razem oglądamy, największym wielbicielem jest mój tata <nie ważne, że ma już ponad 40lat>
W jednym odcinku mama tytułowego Ludwiczka serwowała w ogromnych ilościach "słodkie ziemniaki". Kiedyś (jak byłam mała) myślałam, że to zwykłe ziemniaki, dopiero później dowiedziałam się o istnieniu batatatów.
Kiedy zobaczyłam je na stoisku w hipermarkecie musiałam je mieć.
Są genialne.Więc razem z rodzinką Andersonów pytamy:
"Komu słodkich ziemniaków"?!




Pieczone bataty
1 duży pieczony ziemniak
1 łyżka oliwy
pieprz/ sól/ zioła prowansalskie

Ziemniaka obieramy i kroimy na 8 części. Oliwę mieszamy z przyprawami i dokładnie smarujemy tą mieszanką bataty. Pieczemy 45minut w 180stopniach.

10 komentarzy:

  1. robiłam takie, polecam:) bataty są bardzo ciekawe w smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja zastanawiałam się cóż to ten batat:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bataty jadłam tylko raz, i to nie u siebie, a u znajomej ;) Ciekawi mnie - jak różnią się w smaku w porównaniu do zwykłych ziemniaków? Bo wyglądają apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. W jakim markecie je dorwałaś? :D

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie jadłam ,ale apetycznie wyglądają ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio się uzależniłam od takich właśnie frytków z batatów i teraz serwuję je sobie w każdy weekend, kiedy tylko jestem w domu i mam dostęp do piekarnika. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo ja uwielbiałam i chyba nadal uwielbiam świat według ludwiczka<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Bataty są bardzo smaczne, zainteresowałam się nimi jak zaczęłam gotować dla mojego synka
    ale tutaj mnie strasznie ciekawi co jest obok nich na zdjęciu ponieważ wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki miks pieczarki, groszek, fasola, pomidory z puszki itp.

      Usuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...