czwartek, 3 stycznia 2013

Chlebek Bananowy



Kupiłam książkę Sophie Dahl.
Na pierwszy ogień poszedł Chlebek Bananowy.
To już moje drugie podejście do tego słodkiego chleba. Pierwsze o tutaj.
Teraz miało być zgodnie z przepisem i co?
Zmieniłam i to dużo.
Wyszedł mi trochę zbyt wilgotny. Na drugi raz dłużnej potrzymam w piekarniku.
A, poza tym założyłam drugiego bloga gdyby kogoś interesowało.
I nie. Nie jest to śniadaniowiec, to już przerabiałam.
U Siaśki



Chlebek Bananowy wg. Sophie Dahl z moimi modyfikacjami
4 duże dojrzałe banany
2 jajka
100g masła
150g cukru
250g maki pszennej (100g zastąpiłam pełnoziarnistą)
50g maku
1 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
garść rodzynek
garść żurawiny
2 paski gorzkiej czekolady
garść orzechów ziemnych
Banany obrać ze skórki i rozgnieść widelcem. Pozostałe składniki umieścić w misce i dokładnie zmiksować. Dodać banany i zmiksować na jednolitą masę. dodać żurawinę, mak i rodzynki.
Ciasto przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Posypać orzechami i połamana czekoladą
Piec 60min w 180stopniach.

22 komentarze:

  1. Idę do księgarni po książkę Sophie. Ten chlebek jest obłędny! Wyslij mi pocztą kawałek xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzy mi się ta książka! I taki chlebek w sumie też! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. mi też się długo marzyła :D
    a po urodzinach było mnie na nią stać :D
    najgorszy był wybór :P
    bo książki były dwie haha
    zdecydował fakt, że w tej mojej było zdjęcie czekolady!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo ostatnio czytałam o tym chlebku,ale jakoś nigdy nie miałam okazji go robić. Chyba muszę spróbować. ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny chlebek! Muszę sobie w księgarni te książki dorwać, a że ja raczej konkretna jestem, to pewnie tę bez czekolady nabędę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to tylko zdjęcie czekolady było :D o niej samej prawie nic, a szkoda :D

      Usuń
  6. Bardzo lubie Twojego bloga :) Zaglądam tu codzienne :)
    A chlebek napewno niebo w gębie :-)

    zapraszam do mnie i pozdrawiam :) http://dusia-gotuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale zachęcająco wygląda ta góra chlebka! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ALE WYGLĄDA!!!!! Już zgłodniałam na sam widok!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oo, też kupiłam tę książkę Sophie! I również na pierwszy ogień planuję chlebek. Lubię wilgotne, więc będzie w sam raz :))

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też był ten chlebek, bo kupiłam sobie książkę :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  11. chlebek bananowy to chyba jeden z moich ulubionych wypieków. często, kiedy najdzie mnie na niego ochota, piekę sobie taki jednoporcjowy. (; choć i na taką jego wersję chętnie bym się skusiła!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam chlebki bananowe! Twój wygląda bardzo bogato z tymi orzechami i czekoladą! Przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale bym sobie zjadła taki chlebek.. Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeeeej, czemu ja dopiero teraz zobaczyłam ten przepis? Wczoraj zużyłam ostatnie banany :(

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...