poniedziałek, 10 września 2012

Cukiniowe muffiny z cytrynowym lukrem



Bazując na przepisie z bloga Makaron i Rodzynka, upiekłam cukiniowe muffiny. Oczywiście nie zabrakło mojej inwencji i wprowadziłam kilka zmian. 
Efekt... mniam! Jedne z lepszych babeczek jakie jadłam. Nie za słodkie, mimo niewielkiej ilości użytego tłuszczu bardzo wilgotne i sycące. Powtórzę nie raz... 
Polecam






Cukiniowe muffiny z cytrynowym lukrem (10 sztuk)
1 szkl mąki pszennej
2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
1 łyżka płatków owsianych
1/3 szkl cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka
1 szkl startej cukinii
1/2 szkl maślanki
1 łyżka roztopionej margaryny

lukier
cukier puder
sok z cytryny

Cukinie ścieramy na tarce do warzyw. Odsączamy z nadmiaru wody.
Suche składniki łączymy w jednej misce, w drugiej mieszamy jajka z maślanką, margaryną i cukinią. Łączymy zawartość obu misek. Mieszamy drewnianą łyżką. 
Pieczemy 35min w 180stopniach.
Wystudzone babeczki polać lukrem.

11 komentarzy:

  1. intrygują, ciekawe jak smakują:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne te Twoje muffiny :) Muszę kiedyś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te z dodatkiem maślanki są najlepsze!
    Takie wilgotne w środku, wspaniale wyrośnięte.. Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypieki cukiniowe to jest to!
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurcze ,jeszcze nigdy nie jadłam cukinii na słodko i ciągle mam zamiar coś zrobić i nie wychodzi z planami !
    śliczne muffiny <3

    OdpowiedzUsuń
  6. a nie mają śmiesznego cukiniowego posmaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cukinia nie jest wyczuwalna :D
      muffinki są wilgotne dzięki niej :D
      spróbuj sama xD

      Usuń
  7. Niezwykle pomysłowa propozycja. Pyszne muszą być :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja poproszę !!!

    Siasia ! genialnie teraz strone zrobiłaś ;) Brawo !

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...