środa, 14 grudnia 2011

Makaron, pieczarka, ser i brukselka

Dzisiaj środa, więc część tygodnia już za nami... dla mnie jest już prawie koniec nauki :D zajęcia tylko do środy to fajna sprawa :D Tak się zastanawiam czy iść na wykład z ekonomi?! hah
Jak już pewnie zauważyliście uwielbiam makaron :D Na słodko czy słono... w zupie, z sosem, w zapiekance... nieważne :D Tylko musi być duży... nie lubię nitek rosołowych :D mama ma ze mną problem :D bo zawsze musi mi ugotować jakiś inny hihi
Jestem także wielką fanką pieczarek... nie wyobrażam sobie pizzy bez nich. A co do pizzy to muszę zrobić w weekend :D
No i oczywiście brukselka! Świat byłby brzydszy bez niej:D
A ser topiony rozpływa się w ustach... co tu więcej trzeba?

Makaron z pieczarkami i brukselką w sosie serowo-sezamowym (1porcja)
60g ulubionego makaronu
4 duże pieczarki
1 łyżeczka oliwy
100g brukselki
1 łyżka sezamu
1 trójkącik serka topionego (u mnie szynkowy)
3 łyżki śmietanki z serka wiejskiego (mogą być 2 łyżki zwykłej śmietany)
przyprawy ( zioła prowansalski, pieprz, ziarenka smaku, Maggi)

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Brukselke również gotujemy. Ja gotuję w jednym garnku, najpierw daję brukselkę, chwilę gotuję, a potem dodaję makaron. I nie brudzę dwóch garnków.
Na łyżeczce oliwy zrumieniamy pokrojone w plasterki pieczarki. Gdy będą już miękkie dodajemy serek topiony i śmietankę z wieśniaka. Mieszamy na małym ogniu, żeby ser porządnie się rozpuścił. Dodajemy ugotowany makaron i brokuła, przyprawiamy. Chwilę mieszamy i zdejmujemy z gazu. Podajemy posypane sezamem.
Smacznego


10 komentarzy:

  1. Fajne danie, bardzo lubię brukselkę (chyba wiem co dziś kupię w sklepie) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Makaron z brukselką... Urzekło mnie to połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak jest! Brukselka rządzi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też dziś rozmyślam o brukselce, którą - w przeciwieństwie do ekonomii - kocham bezgranicznie :))

    Może też po-pizzuję w weekend? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. I nie brudzę dwóch garnków- jakie to studenckie :D
    Uwielbiam serek topiony z makaronem <3

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne zestawienie, a najlepszy dodatek brukselki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha! Nabrałam ochoty na brukselkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię bardzo podobny, tylko z boczniakami i serem pleśniowym. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam makarony z sosami z serków topionych :) i również kocham brukselkę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny przepis, akurat mam trochę brukselki i pieczarek i jak znajdę czas, to sobie taki makaron zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...