wtorek, 6 grudnia 2011

Makaron, dynia, kurczak

Moja obsesja dyniowa wciąż trwa... korzystam z dobrodziejstw tego pomarańczowego warzywa póki mogę... bo raczej w tym roku już jej więcej nie kupię... a szkoda! bo jej cudowny smak odkryłam całkiem niedawno.
Dzisiaj przedstawię wam moją trzecią dyniową potrawę. Były już placki, granola i teraz przyszedł czas na dynię w obiedzie... długo zastanawiałam się co zrobić... w końcu wziełam składniki i zabrałam się do roboty... wyszedł taki oto obiad.
Bardzo mi smakował.




Makaron z sosem dyniowo-pomidorowo-kurczakowym (1porcja)
60g makaronu
pół cebuli
mała pierś z kurczaka
szklanka pokrojonej w kostke dynii
łyżeczka oliwy
2 łyżki koncentratu pomidorowego
woda do podlania
szczypta chilli
szczypta czosnku
szczypta papryki czerwonej
szczypta ziół prowansalskich
ziarenka smkau
kilka kropel Maggi


Cebulkę podsmażamy na oliwie dodajemy wcześniej pokrojonego i zamarynowanego w przyprawach kurczaka. Smażymy do miękkości mięsa. Dodajemy pokrojoną dynię i podlewamy wodą. Gdy warzywko zmięknie dodajemy koncentrat i chwilę mieszamy na gazie.
W czasie kiedy dynia się dusi, gotujmy ulubiony makaron( u mnie durum). Ugotowany makaron odcedzamy i podajemy z sosem. Ja podałam również z moimi ukochanymi zielonymi warzywami: brukselką i brokułem, ale niewszyscy je lubią...
Życzę smacznego :D

4 komentarze:

  1. Wygląda cudnie. Kocham makaron i kurczaka!
    Ach to studenckie gotowanie. xD

    OdpowiedzUsuń
  2. nie rozumiem ludzi, którzy nie lubią brokułów i brukselki :D
    pyszne danie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię dania z makaronem! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też szaleję za takimi daniami. Świetnie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...