środa, 29 stycznia 2014

Hummus

Kuchnia arabska. Libia w której nigdy nie byłam w Polskiej kuchni. Wyjadany prosto z miseczki czy z świeżym chlebem. Zdrowy, wegański, aromatyczny. U mnie koniecznie z czosnkiem.



 Hummus
1 szklanka suchej ciecierzycy
5 łyżek tahini
1/3 szklanki lodowatej wody
2 łyżki oliwy
3 łyżki soku z cytryny
3 ząbki czosnku
sól/pieprz

Namoczyć ciecierzycę przez noc, rano odcedzić i gotować około 2 godzin na małym ogniu. Dodać łyżeczkę soli morskiej. Po ugotowaniu zmiksować blenderem. Dodać pastę tahini, czosnek, sok z cytryny, oliwę, wodę aby powstała gładka masa.

7 komentarzy:

  1. Kolejna fanka czosnku, widzę?:)
    O tak! To przyprawa doskonała, albo prawie doskonała, w każdym razie wielce wskazana. Chociaż Twój hummus nie wydaje się potrzebować dużej reklamy.
    :)

    Trochę zagranicy w polskiej kanapce:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cię w akcji ciecierzycowej

    Pozdrawiam
    Laura

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyjadany prosto z miseczki, oj tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam <3 Spróbuję takiego z dodatkiem czosnku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. najlepsza! ja zawsze dodaję łyżeczkę sody podczas gotowania, hummus bardziej gładki i lejący jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię każdy hummusik, a szczególnie ten wykonany przez mojego małżonka
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...