piątek, 31 stycznia 2014

Burgery z ciecierzycy - zdrowe bo z piekarnika

Burgery dla wegetarian. Bardzo smaczne i bardzo sycące. Całkiem inne w smaku niż ich mięsna wersja, ale podbiły moje serce i zdecydowanie często będą gości u mnie na stole.
Dodatek fety nadał im ciekawego charakteru.


Burgery z ciecierzycy (2 burgery)
70g suchej ciecierzycy
1 jajko
50g sera feta
2 ząbki czosnku
sól/pieprz
1 łyżka oliwy z oliwek

+2 bułki, sałata, cebula, ogórek konserwowy, ketchup

Namoczyć ciecierzycę przez noc, rano odcedzić i gotować około 2 godzin na małym ogniu. Dodać łyżeczkę soli morskiej. Po ugotowaniu zmiksować blenderem.
Dodać jajko, pokruszoną fetę, rozgnieciony czosnek, oliwę i przyprawy.
Mokrymi rękoma uformować kotleciki. Piec 20min w 180stopniach.
W Nowy Rok z Superfoods Ciecierzyca w roli głównej - edycja zimowa kuchnia arabska Tani i syty obiad dla dwóch osób!

9 komentarzy:

  1. koniecznie muszę spróbować :D tylko muszę zastąpić czymś ser feta, bo niestety wywołuje u mnie uczulenie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cię w akcji ciecierzycowej

    Pozdrawiam
    Laura

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten drugi burger dla mnie ma sie rozumieć?!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie te burgery wyglądają :)
    P.S. Miło było Cię poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żeby tak człowiek mógł się najeść oczami :-) Świetne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to wygląda przepysznie!!! A zdjęcia po prostu świetne! Myślałaś o tym, żeby stworzyć własną fotoksiążkę kucharską. Pisałam o tym ostatnio na moim blogu http://blog.olemole.pl/fotoksiazka-kucharska/. W razie czego służę pomocą:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...