poniedziałek, 21 stycznia 2013

Suflet serowy



Nigdy wcześniej nie robiłam, ani nie jadłam sufletu.
To było pierwsze podejście.
Bardzo udane.
Na pewno wielokrotnie zagości na moim stole.
Puszysty i mięciutki.
Zjadłam na śniadanie z tostami z masłem.
Daje kopa na cały poranek.

Suflet serowy
50ml mleka
1 łyżka masła
1 łyżeczka mąki
1 jajko
30g sera żółtego
pieprz/sól
kasza manna i masło do wysmarowania kokilki

W małym rondelku rozpuszczamy masło z mąką. Chwilę smażymy i podlewamy mlekiem. Mieszamy do zgęstnienia. Zdejmujemy z gazu, dodajemy ser i przyprawy.
Białko ubijamy.
Po przestudzeniu beszamelu dodajemy żółtko.
Delikatnie wmieszać białko (nie ubijać za mocno).
Przełożyć do kokilki i wyrównać.
Piec w nagrzanym piekarniku nagrzanym do 200stopni przez 15minut.
Smacznego

17 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. opadł troszeczkę, był jeszcze ładniejszy

      Usuń
  2. super jak na pierwszy raz, ja ubóstwiam suflety i robię często, polecam ci mój z kaszy gryczanej, imbirem i czekoladą <3

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja bym sobie zjadła suflet na słodko, o! Chociaż Twój też wygląda kusząco...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. w wytrawnej wersji sufletu jeszcze nie próbowałam, za to ostatnio robiłam twarogowy - na słodko. niemniej twoja propozycja zachęciła mnie do dalszych eksperymentów. (;

    OdpowiedzUsuń
  5. I za pierwszym razem wyszedł Ci taki puszysty? wow, pogratulować ;) ja się jakoś ciągle boję zabrać za suflet, najwyższy czas w końcu spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak widać
      nie wiedziałam, że to coś szczególnego
      :D
      Dzięki

      Usuń
  6. suflet pierwsza klasa, taki wyrośnięty!

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze nigdy takiego nie jadłam i nie mam pojęcia, jak on może smakowac:( po powrocie do domu muszę koniecznie go zrobic:D

    OdpowiedzUsuń
  8. oo, a można zamiast sera żółtego użyć twarogu i zrobić na słodko? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pojęcia nie mam :D
      spróbuj!
      jak wyjdzie to daj znać!

      Usuń
    2. Pozwolę sobie na odpowiedź :-) Z twarogiem i na słodko suflety są pyszne. Wiem, bo niedawno robiłam :)

      Usuń
  9. tez nigdy nie robilam, aleteraz sie pewnie skusze ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. wow , świetnie ci wyszedł , ja osobiście nigdy nie robiłam ,a brat już kilka razy mnie prosił ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. ale ładny :D choociaż ja bym pewnie go zjadla na słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeny, wspaniały! Ja się sufletów boję...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...