wtorek, 29 stycznia 2013

Bułeczki cebulowe


Uwielbiam pieczywo.
Zwykle wybieram to ciemne, bo sklepowe pszenne pieczywo jest dla mnie bez smaku. Właśnie sklepowe.
Z braku mąki pełnoziarnistej musiałam użyć najzwyklejszej mąki pszennej typu 650.
Już wcześniej piekłam na niej te bułki pszenne.
Były pyszne.
Mięciutkie, chrupiące z wierzchu, po prostu idealne.
Wersja z cebulą jest równie wyśmienita.
Idealna solo i z dodatkami.
Jej jedynym minusem jest to, że nie mogłam jej
zjeść z dżemem czy masłem orzechowym.
Ale, guacamole, masełko czy serki kanapkowe
sprawdzają się świetnie. 
Bułki piekłam w wirtualnej kuchni razem z

Gin 































Bułki pszenne cebulowe
500g mąki pszennej
1/3 kostki drożdży
3/4szkl ciepłej wody
jajko
3 łyżki oleju
1 cebula + 1 łyżka oleju + pieprze/sól
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
mak/sezam itp
+ jajko z odrobiną mleka

Z letniej wody, łyżeczki cukru, drożdży i łyżki pszennej mąki przygotowujemy rozczyn. Odstawiamy pod ściereczką do wyrośnięcia na 15min.
Cebulę siekamy i smażymy  do miękkości na oleju, doprawiamy do smaku.
Do miski przesiewamy mąki, dodajemy jajko, sól i rozczyn i ugniatamy 5min. Ciasto będzie się odrobinę kleiło do rąk, dodajemy olej, cebulę i jeszcze chwilę wyrabiamy. Ciasto odstawiamy na 60min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Powinno podwoić swoją objętość.
Po tym czasie na oprószoną mąką stolnicę wykładamy ciasto. Formujemy bułeczki. Smarujemy jajkiem i posypujemy sezamem. Włączamy piekarnik na 170 stopni. W czasie kiedy piekarnik się nagrzewa. Nasze bułeczki spokojnie jeszcze rosną (ok 20min!). Pieczemy 25min w 180stopniach.

20 komentarzy:

  1. Mmm, pyszności! Wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma to jak domowe, jeszcze ciepłe bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie się przypiekła cebulka na wierzchu :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. myslisz, ze jesli uzyje maki pelnoziarnistej albo orkiszowej to wyjda? swietne sa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale daj pół na pół ze zwykłą pszenną bo nie urosną tak ładnie :D
      ale na pewno będą trochę zdrowsze od tych!
      ja po prostu nie miałam mąki pełnoziarnistej
      :D

      Usuń
  5. Oj uwielbiam cebulę. Fajnie by się zadawały na II śniadanie do szkoły. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie dodatki w buleczkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie Ci wyszły te bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie ma to jak smaczne aromatyczne domowe pieczywo ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie najlepiej komponowały się z serem białym, ale jest duże pole do popisu, pięknie Twoje wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie buły cebulowe, przypomniałaś mi, że wieki ich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pyyyycha, no ładnie ładnie mi tu apetyt robisz :(

    OdpowiedzUsuń
  12. co tutaj wchodze to widze w tle to genialne czekoladowe ciasto z bialym kremem, zawsze przyciaga moj wzrok, czy moglabys mi dac link do przepisu? z gory dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sernikobrownie!
      Jedno z lepszych ciast jakie piekłam i jadłam :D
      http://siaskowe-gotowanie.blogspot.com/2012/08/zamiast-tortu-bedzie-sernikobrownie.html
      Daj znać jak upieczesz czy smakowało

      Usuń
    2. ooo super! dzięki! jutro upiekę i napiszę jak wrażenia, chociaż już wie, że będzie genialne!:)

      Usuń
  13. no co Ty, dżem albo masło orzechowe idealnie by pasowało ;) albo nutella! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to znaczy, wiesz ja bym zjadła :D
      ale inni to może już nie do końca!

      Usuń
    2. Ja też bym bez problemu zjadła :D

      Usuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...