wtorek, 15 stycznia 2013

Bułki pszenne



Jeśli jestem szczęśliwa to na maxa.
Jeśli jestem smutna... Skrajne emocje!
Bułki są chrupiące i miękkie i pasują do wszystkiego. Smaczniejsze od kupnych. Idealne na śniadanie.
Najlepsze jeszcze ciepłe z masełkiem mrrr...


Bułki pszenne
500g mąki pszennej
1/3 kostki drożdży
3/4szkl ciepłej wody
jajko
3 łyżki oleju
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
mak/sezam itp
+ jajko z odrobiną mleka
Z letniej wody, łyżeczki cukru, drożdży i łyżki pszennej mąki przygotowujemy rozczyn. Odstawiamy pod ściereczką do wyrośnięcia na 15min.
Do miski przesiewamy mąki, dodajemy jajko, sól i rozczyn i ugniatamy 5min. Ciasto będzie się odrobinę kleiło do rąk, dodajemy olej i jeszcze chwilę wyrabiamy. Ciasto odstawiamy na 60min w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Powinno podwoić swoją objętość.
Po tym czasie na oprószoną mąką stolnicę wykładamy ciasto. Formujemy bułeczki. Smarujemy jajkiem i posypujemy sezamem. Włączamy piekarnik na 170 stopni. W czasie kiedy piekarnik się nagrzewa. Nasze bułeczki spokojnie jeszcze rosną (ok 20min!). Pieczemy 25min w 180stopniach.

17 komentarzy:

  1. bardzo apetyczne zdjecia:))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, prezentują się doskonale :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe pieczywo jest najlepsze na świecie, a Twoje bułeczki wyglądają idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właściwie to między mną a tymi bułeczkami jest przepaść odnośnie mojego lenistwa.. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie nie ma lenistwa co do gotowania :D
      tato już nawet stara się przy mnie nie wspominać o jedzeniu bo zaraz idę i to robię :D

      Usuń
  5. świeże pieczywo, do tego z makiem - chcęęęę! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają jak z najlepszej piekarni, oh, jak przyjemnie musiało pachnieć u Ciebie w kuchni podczas pieczenia! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają jak ze sklepu,a zakładam,że smakują o niebo lepiej. ;P Ja dzisiaj też bawiłam się w piekarza, z tym że u mnie był chlebuś. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak z piekarni :) Wyszły świetne!

    OdpowiedzUsuń
  9. A bym zjadła takiego gorącegoz masełkiem<3

    OdpowiedzUsuń
  10. nie przepadam za pszennym pieczywem , wolę wieloziarniste czy orkiszowe lub żytnie ;p ale takie bułeczki lubi mój braciszek ;d świetnie ci wyszły ;0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też wolę pełnoziarniste :D ma dla mnie smak! bo zazwyczaj kupne zwykłe jest bezpłciowe :/ ale to mi wyjątkowo podeszło

      Usuń
  11. Pięknie wyrosły i wyglądają na takie z chrupiącą skórką. Mniam. No i też zarumienione pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  12. ładnie wyglądają :) (też popadam w skrajne emocje, niestety ;P)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale cudne!!! akurat czas na śniadanie więc porywam kilka bułek!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis na placek marchewkowy jest na moim drugim blogu, zapraszam :) http://chiliandsugar.blogspot.com/2013/01/razowy-placek-marchewkowo-cynamonowy.html

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...