środa, 19 grudnia 2012

Pierogi drożdżowe ze szpinakiem





Święta! Już dzisiaj jadę do domu, żeby spędzić z moimi najbliższymi prawie 3 tygodnie! Święta-moje urodziny!-Sylwester. Oczywiście jeśli przetrwamy koniec świata :D
W tym roku przygotowanie świąt spada na mnie. Już dostałam zamówienie od taty na struclę makową.
A jeszcze przed świętami (chociaż na święta też można je podać) wstawiam przepis na drożdżowe pierożki ze szpinakiem.
Współlokatorce smakowały bardzo i mi też! Więc, polecam.
W wirtualnej kuchni gotowałam z Mirabelka  Iloną  Chantel Maggie  Paszczakiem  i Emmą 



Pierogi drożdżowe ze szpinakiem
1 szklanka mąki pszennej
1/2szkl mąki pszennej pełnoziarnistej
20dag drożdży
1 łyżka masła roztopionego
100ml ciepłej wody
szczypta cukru
1 jajko
szczypta soli
farsz
200g szpinaku
50g ricotty
1 plaster sera żółtego
1/2 cebuli
3 ząbki czosnku
pieprz/sól
łyżeczka masła


Z łyżki mąki, ciepłej wody, cukru i rozkruszonych drożdży robimy zaczyn. Odstawiamy go na 10min. Do miski przesiewamy resztę mąki, dodajemy masło, jajko, sól i wyrośnięty zaczyn. Zagniatamy ok. 10 min. Posypujemy odrobiną mąki i odstawiamy do ciepłego miejsca na godzinę w celu wyrośnięcia ciasta.
Cebulkę przyrumienić na maśle, dodać szpinak i udusić razem. Doprawić dodać ricottę i ser. Przestudzić.
Ciasto wałkować i szklanką wycinać koła. Nakładać farsz i skleić jak pierogi.
Odstawić do lekkiego wyrośnięcia. Przesmarować żółtkiem, opcjonalnie posypać sezamem/siemieniem. Piec ok. 25 min w 170stopniach.
Smacznego

14 komentarzy:

  1. Jak szpinak to coś dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem szpinakoholikiem wiec zjadam je wzrokiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O mamo! Kiedy mogę na nie wpaść? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo jaaa wyglądaja pysznie :D ale zgłodniałam :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie pierogi!
    I uwielbiam wirtualną kuchnię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne w sam raz do pracy. Podejrzewam, że na zimno też są bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam drożdżowe. Dziękuję, że mi o nich przypomniałaś :) A, i za wspólne lepienie w wirtualnej kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pierogi ze szpinakiem - pychotka ! super przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł na dodanie ricotty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zachęcające te pierożki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda ciekawie, skuszę się.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam pierogi ze szpinakiem, choć pieczoenj odmiany nie jadłam ;p

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...