czwartek, 18 października 2012

Prince Polo



Wstaję kiedy jest jeszcze ciemno. Siedzę na wykładach. W białym fartuchu obliczam zadania i bawię się odczynnikami. A, w domu zasypiam nad notatkami na najbliższe kolokwium, żeby obudzić się po 2h i z świeżą porcją kawy chociaż trochę przyswoić temat.
Na osłodę.




Prince Polo
Biszkopt kakaowy: 
5 jajek
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
Ciasto:
ok. 10 dag Prince Polo (5 małych wafelków lub 3 duże)
10 dag wiórków kokosowych
10 dag orzechów włoskich
6 białek
1 szklanka cukru
Krem:
15 dag masła
6 żółtek
6 łyżek cukru

+150g czekolady mlecznej
  1 łyżka masła
  1 łyżka mleka

Pieczemy ciemny biszkopt. 
Białka ubić z cukrem, dodać pokruszone prince polo, orzechy i wiórka kokosowe. Piec 20min.
Żółtka ubić na parze, dodać cukier i nadal ubijać. Ostudzić. Masło utrzeć na puszystą masę i dodawać masę jajeczną, cały czas ucierając.
Kakaowy biszkopt smarujemy masą i przykrywamy ciastem prince polo.
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej z masłem i mlekiem. Przestudzoną czekoladą polewamy ciasto.

18 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam tego ciasta, ale na prawde wyglada apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też nie jadłam, nie spotkałam się z takim przepisem, ale myślę, że musi być pyszne ! masz jeszcze kawałek na spróbowanie? :)

      Usuń
  2. Cudnie wygląda, zdecydowanie na osłodę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy takiego nie jadłam, nawet nie widziałam... przepis zapisuję, bo zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ciacho robiła ostatnio moja koleżanka ,bardzo fajne ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Daj kawałek! Proooszęęęęę :* Będę grzeczna!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy przepis :) fajne musi być takie ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  7. aaaale by mi sie przydal kawalek tego slodkiego cuda! *.*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale słodko mmmm<3 bo trzeba sobie życie osładzać !!!:D

    OdpowiedzUsuń
  9. chętnie osłodziłabym sobie dzisiejszy wieczór takim ciachem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ulala świetne ciasto i ciekawie, że na biszkopcie :)
    A ja się wtrącę co do tego mleka..świeże od krowy, idealne do domowego twarogu można kupić w Polsce, w mlekomatach, na razie ich co prawda mało, ale mam nadzieję, że to się będzie zmieniać :)
    Pozdrawiam, Tosia.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...