piątek, 9 marca 2012

Pieczona owsianka, wersja druga -orzechowa-


Ostatnio pieczona owsianka tak mi smakowała, że postanowiłam zrobić ją jeszcze raz. Jednak ku mojemu dużemu zaskoczeniu na mojej półeczce z owocami zabrakło jabłek. No jak to?
Ale jakoś wybrnęłam z tego. Bo jak nie jabłko i cynamon, to... padło oczywiście na masło orzechowe. Do tego rodzyneczki i wiórki kokosowe i dzisiaj w czasie śniadania znalazłam się w śniadaniowym niebie. Słodka, chociaż niedosładzana i mocno orzechowa. Ahhh... Jak to mówił Osioł ze Shreka "Ja chcę jeszcze raz"


Orzechowa pieczona owsianka
50g płatków owsianych/żytnich
100ml wody
1 jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka masła orzechowego
garść mieszanki orzechów
łyżka rodzynek
łyżka prażonych wiórek kokosowych
 Płatki zalać wrzątkiem, dodać masło orzechowe, wymieszać i pozostawić do napęcznienia płatków.
Wiórki uprażyć n suchej patelni. Płatki wymieszać z rozbełtanym jajkiem, orzechami i proszkiem do pieczenia. Posypać rodzynkami i wiórkami. Piec w nagrzanym piekarniku przez 40min (180stopni).
Podawać z jogurtem naturalnym.
Smacznego

15 komentarzy:

  1. Ależ smakowita owsianka! A ja nadal nie robiłam pieczonej. I masło orzechowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podziel się takimi pysznościami :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Znakomity poczatek dnia - po takiej owsiance mozna gory przenosic!

    OdpowiedzUsuń
  4. "Pieczona owsianka orzechowa" - trzy słowa które kocham!

    OdpowiedzUsuń
  5. super:) nigdy takiej nie robilam ale po frytkach moze sie skusze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam, i wyje, że nie mam piekarnika! ;cc

    OdpowiedzUsuń
  7. jako miłośniczka i maniaczka owsianek - pieczonej jeszcze nie robiłam. po takich zdjęciach i opisach - biję się w pierś! z wielką przyjemnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wreszcie proporcja na 1 porcję ! ^^ + mam pytanko, piekłaś w kokilce, czy czymś większym ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w kokilce, ale porcja jest spora :D

      Usuń
  9. Siaśku, mogłabyś jakoś sprawdzić ile objętościowo mieści się w tej kokilce? Odmierzając wodę np.? Bo nie posiadam takich naczynek, a bardzo chciałabym wypróbować tą opcję :) Wygląda zachęcająco ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Chrrrupiące orzeszki z wierzchu do mnie przemawiają! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. z masłem orzechowym nieziemska ^^.

    OdpowiedzUsuń
  12. pieczona, mocno orzechowa... jestem nią kupiona!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...