poniedziałek, 27 lutego 2012

Orzechowy placek owsiany


Próbuję zmusić się do nauki słówek na angielski, ale mi nie idzie. Ciągle coś mnie rozprasza i mówię sobie, że jutro w autobusie będę miała na to ponad 5godzin haha 
Na śniadanko zafundowałam sobie takiego o to placucha. Jego przygotowanie zaczęłam już wczoraj, ale myślę, że zamiast zostawiać płatki na noc można je ugotować po prostu lub zalać wrzątkiem i zostawić na parę minut. Placek jest niezwykle sycący i delikatnie orzechowy. Zdecydowanie polecam!!


Orzechowy placek owsiany
2 + 2 łyżki płatków owsianych
1 łyżeczka otrębów pszennych
2 łyżki mąki żytniej pełnoziarnistej
1 łyżeczka (czubata) masła orzechowego
1/2 łyżeczki miodu
1/2 proszku do pieczenia
1 jajko
rodzynki
orzeszki ziemne
150ml mleka

2 łyżki płatków zalać mlekiem i dodać miód i zostawić na noc/ugotować. Do porządnie spęczniałej masy dodajemy resztę płatków, otręby, mąkę, jajka, masło i dodatki. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Masę wylewamy na rozgrzany teflon i smażymy po 5-7minut z każdej strony.
Smacznego


18 komentarzy:

  1. Oj pamiętam jak się zajadałam takim placuszkiem ale bez dodatków :)
    Musiał być pyszny z tymi rodzinkami i orzechami :) A co to takiego z boku na talerzu? ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. taki placek to i ja bym zjadła :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. koniecznie muszę spróbować ;d
    uwielbiam płatki owsiane i otręby ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie duże omleto-placuchy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeśli płatki owsiane, to zapisuję koniecznie :) pyszne i sycące musiało być to śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hej, dodaj do akcji bo to fajne danie dla biegaczy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie jadłam orzechów.. Placuch wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki pyszny placek na pewno sprawił, że poranek był bardziej przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. o jeeeej -masło orzechowe! już go lubię! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. placek super :)... tylko nie wiem co z tą cukinią :P

    OdpowiedzUsuń
  11. smażona cukinia jest świetna,często u mnie gości:) a ten placek owsiany musiał być genialny.Co do płatków owsianych to ja ostatnio robię tak,że rano zalewam je wrzątkiem,zostawiam pod przykryciem na parę minut a potem gotuję we wodzie albo mleku i dzięki temu,że je wcześniej wykąpię w tym wrzątku są o niebo lepsze a owsianka bardziej gęstka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak jest masło orzechowe, to już to kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Siaśka, napisz do mnie maila, bo chcę prywatnie pogadać, a nie widzę tu maila do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...