poniedziałek, 16 stycznia 2012

Pełnoziarniste Pancakes

Najzwyklejesz placuszki... które można podać z przeróżnymi dodatkami... można modyfikować i udziwniać. Jest to przepis podstawowy. Który dodaję dla przyjaciółki Asi!!
Jestem już po egzaminie z chemii i... był piekielnie trudny ;( Wyników nie ma... bo dziwne, żeby już były skoro dopiero napisaliśmy, ale już wiem, że poprawka będzie!! A szkoda, bo chciałam w końcu odpocząć psychicznie od nauki! Srudia to jest hardkor! Kto studiował wie, a kto nie... uwierzcie na słowo! Liceum to pikuś przy tym...


Pełnoziarniste Pancakes
3 czubate łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 łyżczki proszku do pieczenie
1/3 łyżeczki sody
1 małe jajko
1 łyżka cukru lub miodu
1/3 szklanki maślanki
kropla oliwy

Jajko rozbełtać. Suche składniki połączyć w misce, dodać jajko i maślankę ( jej ilośc też zależy jakie chcemy placki... grube, czy cieńkie. Im więcej maślanki tym wyjdą cieńsze)
Teflon smarujemy kroplą oliwy i smażymy placuszki. Przekładamy w chwili gdy na powierzchni zrobią się nam bąbelki.
Podajemy z ulubionym dodatkiem.
Moja są przesmarowane masłem orzechowym.
Polecam, świetny współgra z plackami!

16 komentarzy:

  1. Popieram, ze studiami nie ma żartów. Ja ubolewam nad filozofią, bo mam sporo materiału :(
    Proste i smaczne pancakes :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis zapisany :)
    nie strasz mnie tak tymi studiami, bo niedługo i na mnie przyjdzie kolej! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieje,że egzamin jednak zdany:***
    Tulę mocno Siaśkson!

    Ehh musze kupić tą maślankę noo! ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przynajmniej ma się czas, żeby zrobić takie cudo z rana! Mi pozostają tylko weekendy i ferie na pichcenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam, ale takich pełnoziarnistych jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem niezmiernie wdzięczna za przepis :)
    Mialam ostatnio ogromną chęć na placuszki, ale nie chciałam robic takich klasycznych, a nie znalazłam nigdzie zadowalającej mnie, zdrowszej wersji. Ta jest cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie najzwyklejsze placuszki.
    Wierzę na słowo i sama mam zamiar studiować japonistykę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ile ml. to będzie 1/3 szklankixD?

    OdpowiedzUsuń
  9. zależy od kubka/szklanki... w jednym może być 70 w innym 100ml

    OdpowiedzUsuń
  10. Po dodaniu jajka i maślanki do suchych składników należy je razem zmiksować czy po prostu pomieszać łyżką? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja robię to za pomocą łyżki, ale mikserem szybciej i dokładniej wymieszasz składniki

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję bardzo za wskazówkę! Czy jeśli chciałabym przygotować więcej placków np. 2 lub 2,5 porcji, czy odpowiednio mam zwiększyć ilość wszystkich składników, czy np. sody bądź proszku nie dodawać więcej? Przepraszam, że tak zasypuję Cię pytaniami, ale jestem kuchennym laikiem, a Twój przepis wygląda bardzo smakowicie i zmotywował mnie do działań w kuchni :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. generalnie tak zwiększaj wszystko tak samo... no może sodę pominąć w większej ilości. Możesz też użyć tylko sody albo tylko proszku

      Usuń
  13. Jesteś wspaniała, dziękuję za cierpliwość i odpowiedzi! Dam znać, czy placki wyszły. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Placuszki wyszły świetne i w towarzystwie dodatków bardzo dobrze sprawdziły się jako niedzielne śniadanie! Przygotowałam je z podwójnej porcji, ale dodałam później jeszcze trochę mąki i aromat waniliowy. Na pewno będę wracać do tego przepisu! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...