środa, 5 czerwca 2013

Chłodnik Litewski - z botwinki

Nie samym słodkim człowiek żyje. Organizm potrzebuje porządnej porcji witamin. A, że robi się coraz cieplej wybieramy raczej potrawy które można spożywać schłodzone. Sałatki, chłodniki.
Chłodnik z botwinki sprawdza się idealnie. Jest pyszny i bardzo orzeźwiający.
Potrawę z botwinki przygotowałam w wirtualnej kuchni z 



Chłodnik Litewski - z botwinki
pęczek botwinki
pęczek rzodkiewki
1 ogórek zielony
pęczek koperku
pęczek natki pietruszki
250ml bulionu
1l maślanki
sól/ pieprz
1 łyżeczka octu
jajka

Botwinkę umyć i pokroić. Buraczki obrać i pokroić w słupki. Gotować w bulionie do miękkości. Dodać łyżeczkę octu i odstawić do wystudzenia.
Do ostudzonych buraczków dodać startego ogórka, startą rzodkiew, poszatkowany koper i pietruszkę, maślanką i doprawić. Schłodzić w lodówce.
Podawać z jajkiem.

15 komentarzy:

  1. wpraszam się w trybie naten tychmiastowym =D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Narobiłaś mi ochoty dziewczyno! :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyno, z nieba mi spadasz z tym przepisem, od dwóch dni szukam dobrego, sprawdzonego! przepisu na chłodnik! :**

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nie robiłam chłodnika. Szczerze mówiąc jest wiele potraw, których jeszcze nigdy nie robiłam, ale wszystko powoli nadrabiam :) Motywują mnie zwłaszcza tak przepysznie wyglądające potrawy jak u Ciebie!
    Będzie mi bardzo miło, jeśli zajrzysz do mnie: dariawkuchni.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fenomenalnie się prezentuje! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O jaki piękny! :) Czekaj muszę wygooglować te botwinkę...
    Aha, okey. Czyli botwinka to prawie to samo co burak...
    Czyli to jest zupa dla mojego taty, którą swoją drogą w upalne dni je kilka razy w tygodniu, ja też chcę!:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam chłodnik litewski :) najbardziej z ciepłymi ziemniakami podawanymi osobno (zamiast jajka) :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ten chłodnik! Robię nieco inaczej, na szybko:) Ale takiego oryginalnego będę musiała spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. piękny kolor ! muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  10. ja mam wrażenie, ze żyję właśnie samym słodkim xd masakra

    OdpowiedzUsuń
  11. ten kolorek jest urzekający, trudno oderwać wzrok :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wolę na ciepło zupki nawet latem. Hmmm ale ba Twoją bym się skusiła :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wygląda, nie robiłem nigdy chłodnika, a bardzo lubię. Musze nadrobić zaległości :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prezentuje sie po prostu wspaniale! A ja nie moge u siebie nigdzie kupic botwinki:( co za kraina;/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zostawiasz komentarz

Cenneo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...